Sportvisseizoen van start met koppelwedstrijd van de karperafdeling vangsten en weer niet al te best.

Zondag, 22 februari 2015

Op vrijdag 20 februari ’15 werd het sportvisseizoen gestart door de karperafdeling van KHSV `t Wachtertje. In zeer slecht weer werd er verzameld aan de schanspoort te Klundert om te loten voor een 40 uur durende koppelwedstrijd. Nadat de deelnemers in de stromende regen hadden geloot en hun stek hadden opgebouwd was het tijd boor droge kleding en de start van de wedstrijd. Door de vereniging werd een maaltijd verzorgd in de vorm van een frietje, frikandel en cola. Daarna was het wachten op de eerste karper. Moeder natuur gaf de deelnemers waar voor hun geld en besloot alles los te gooien wat zij had op de onfortuinlijke sportvissers. Zo kregen zij zware regen, hagel en een heuse onweersbui voor hun kiezen waarbij de lucht zo zwart zag dat men dacht dat het nacht was. Maar echte sportvissers trotseren weer en wind en er werd stug door gevist.

Stek A1 en A2 vingen beide een brasem welke niet meetelde voor de einduitslag. Vervolgens ving men op A1 ook nog eens en zoetwaterkreeft. De deelnemers hadden niet veel vertrouwen op een goede afloop. Uiteindelijk wisten Jeffrey en Sven op stek A1 toch een mooie schubkarper te landen van maar liefst 6 kilo. Helaas wist de rest geen karper te vangen. Zondagochtend klonk het eindsignaal en konden de erg mooie prijzen worden verdeeld. De eerste prijs was een grote opbergtas en ging mee naar huis met Jeffrey en Sven. De tweede plaats was een gedeelde plaats vanwege de slechte vangst. Het koppel Dennis en Roy gingen naar huis met een kleine opbergtas en Johan en Jean-Carlo mochten een mooie driepoot met weegschaal mee naar huis nemen. De volgende wedstrijd zal van 8 tot 10 mei gevist worden. Inschrijvingen zijn beperkt en vol=vol. Voor inschrijvingen willen wij U verwijzen naar de afdeling karper via karper-t-wachtertje@hotmail.com t.a.v. Dhr. Ludwig. Wij willen iedereen er op wijzen dat het recreatief vissen op wedstrijdtrajecten is toegestaan buiten de wedstrijden om. Om vervelende situaties te voorkomen adviseren wij de recreatieve sportvisser om onze website te raadplegen voor de wedstrijddata. U wordt namelijk weggestuurd van het wedstrijdtraject als U daar vist op het tijdstip dat er een wedstrijd plaatsvindt.

Jeffrey met winnende schubkarper

Alle prijswinnaars 1ste koppelwedstrijd karper