Verslag en uitslag 2de wedstrijd Senioren

Maandag, 21 mei 2012

Wederom waren de vangsten bij de senioren dramatisch. Hoewel de dag erg mooi begon met behoorlijk wat zon en weinig wind bleven de vangsten uit. Van de 17 deelnemers konden er 4 vis ter weging aanbieden. Het was een lange zit.

Henk Littooij wist, net zoals bij de eerste wedstrijd, een mooie brasem te vangen en werd daarmee dagwinnaar met 2235 gram. Ook staat hij nu fier bovenaan in de tussenstand met 745 gram los op de nummer 2 Johan de Tree. Johan kreeg tijdens de wedstrijd ook nog een brasem aan de lijn maar kon deze helaas niet verzilveren. 2de van de dag was René Jongmans met 615 gram. 3de van de dag werd Louis Melisse. Louis zat een tijdje lekker te vangen en had een schooltje voorns op zijn stek. Helaas zaten er geen bijzonder grote tussen. Hij had een twintigtal voorns welke 375 gram op de klok wisten te zetten. Toch wist Johan de Tree  nog een paar voorns te vangen wat hem een 4de plaats opleverde met 115 gram. De overige deelnemrs konden geen vis aanbieden. Wat opvalt is dat er voornamelijk kleine vis gevangen word en dat je met een enkele brasem zomaar dagwinnaar word. Hopen dat het mooie weer aanhoud en de nachten wat warmer worden. Daarmee zal de vangst beter worden zeker de brasem want ze zitten er wel alleen azen ze nog niet zo gemakkelijk. Ook zal de paai de vangst een beetje tegenzitten. De volgende wedstrijd is een combiconcours met "de Veste" uit Willemstad. Voor informatie klik HIER . Wij wensen iedereen een goede vangst. Over 2 wedstrijden is nu 11,7 kilogram gevangen.