Weersbericht vrijdag 15 juni 2012

Vrijdag, 15 juni 2012

Zoals het ernaar uit ziet hebben we 80% kans op een enkele bui. De wind draai vanuit zuidoost naar zuidwest. Neem je paraplu voor de zekerheid maar mee! Voor de Jeugd is er een leuke attentie ter ere van ons 30 jarig bestaan.

Een regengebied boven ons land trekt naar het noordoosten en verlaat begin van de middag ons land. Na passage van het regengebied komt er mogelijk een enkele opklaring voor, maar er ontstaan ook buien, met kans op onweer. In de namiddag en avond volgt van het zuidwesten uit opnieuw een flink regengebied. Mogelijk zitten daar ook enkele buien tussen, waarbij dan vooral in het (noord)westen kans is op onweer. De middagtemperatuur loopt uiteen van 17 graden op de wadden tot 21 graden in het oosten en zuidoosten. De wind draait van zuidoost naar zuid tot zuidwest en is matig, langs de kust vrij krachtig, 5.

Komende nacht regent het enige tijd. Later volgen er in het westen opklaringen, maar ook enkele buien. De zuid- tot zuidwestenwind is boven land matig, kracht 4 en langs de kust (vrij) krachtig, 5 tot 6. De minimumtemperatuur wordt omstreeks 13 graden.

Zaterdag overdag schijnt de zon af en toe. In de middag raakt het opnieuw bewolkt en later kunnen er in het binnenland enkele buien tot ontwikkeling komen. Daarbij kunnen dan ook windstoten voorkomen. De wind is zuidwestelijk, neemt nog iets verder toe en wordt behoorlijk vlagerig. De middagtemperatuur ligt rond de 20 graden.