Zout wedstrijd 01-10-2016

Zondag, 2 oktober 2016

Zaterdag 1-10-2016.
Vandaag stond alweer de 4de wedstrijd van het seizoen op het programma. Van de afdeling zout van KHSV 't Wachtertje. We vertrokken vanuit Colijnsplaat met de Desiree. Na ruim een half uur varen waren we op de plaats aangekomen waar het vandaag moest gaan gebeuren. We visten nog een paar uur met afgaand tij en er werden al vrij snel wat steenbolken en kleine wijtingen gevangen. Toen eenmaal de kentering kwam viel het even stil met de visserij maar nadat het weer begon te stromen en de vloedstroom erin kwam werd er weer steeds meer vis gevangen het waren geen grote vissen maar elke centimeter is er een
Xian Straasheim ving nog een mooie fint van 38 cm wat gelijk de grootste vis was van de dag. De schar was duidelijk nog niet aanwezig maar met een watertemperatuur van 19 graden is dat ook nog niet echt heel vreemd maar dat zal niet lang meer duren of die worden ook weer gevangen. Zo was het weer een mooie dag vissen met gelukkig een lekker zonnetje en niet al teveel wind
Het was Niek van Drimmelen die voor de eerste keer dit jaar mee deed en gelijk maar een mooie eerste plaats viste met 37 vissen en een totale lengte van 625 cm. Zo werd John van Dorst 2de met 33 vissen en een totale lengte van 529 cm en 3de werd Jan Willem Holleman met 25 vissen en een totale lengte van 412 cm. De volgende wedstrijd staat gepland op 22 oktober vanuit Tholen met de m.s. Dolfijn.
Arnout Barel commissie zout KHSV 't Wachtertje.