Wk dames team 2012 volgt U ze ook !!

Maandag, 6 augustus 2012

Na een strenge selectie door de coaches Jan van Schendel, Andre Schipper en Stefan Verhoeven zijn er 6 vrouwen over die hun plaats hebben verdiend in de Nationale Selectie. Dit zijn de beste vissende vrouwen van Nederland en zij zullen er alles aan doen om op 25 en 26 augustus de gouden medaille binnen te halen op het WK Dames in Leeuwarden. We hopen dat het Wereldkampioenschap Dames in een sportieve, competitieve sfeer zal verlopen en dat er veel samenwerking en vriendschap tussen de wedstrijdvissers, vrijwilligers en bezoekers zal ontstaan. We vertrouwen erop dat er, behalve voor het wedstrijdvissen, ook tijd zal zijn om langdurige vriendschappen aan te gaan. Hartelijk welkom in Friesland en een heel plezierig kampioenschap in het Van Harinxmakanaal.

De wedstrijd zal plaatsvinden in het Van Harinxmakanaal te Leeuwarden tussen de spoorbrug en de Overijsselsebrug in de wijk Nylan te Leeuwarden.

Het wedstrijdtraject heeft een lengte van ca. 1.250 meter en een breedte van ca. 60 meter. Langs het parcours loopt een fietspad. Materiaal kan worden uitgeladen op de parkeerplaatsen bij de flats op een afstand van ca. 25-100 meter van het parcours. Hier kunnen ook de auto’s worden geparkeerd.

Het Van Harinxmakanaal heeft langs de kant een diepte van 2 meter, na 3 meter loopt het tot 7 meter schuin af, vanaf 10 meter tot ca. 13 meter loopt het schuin af naar 3,5 meter. De diepteverschillen in de breedte van het kanaal zijn over het hele parcours gelijk en er zijn geen zijkanalen. De totale breedte van het kanaal bedraagt 60 meter. De vakken A,B,C,D en E kunnen worden onderbroken door een drietal bomen. Langs het kanaal is verder geen begroeiing aanwezig. Aan de overkant van het kanaal bestaat de oever uit basaltblokken begroeid met riet.In het Van Harinxmakanaal vindt zowel beroepsvaart als pleziervaart plaats. Tijdens de wedstrijden van het Wereldkampioenschap (25 en 26 augustus) zal getracht worden de beroepsscheepvaart in het kanaal gedurende de wedstrijden te stremmen. Pleziervaart, rondvaartboten en clippers mogen wel op afstand doorvaren gedurende de wedstrijden.

Boven vlnr: Melissa Krijgsman, Chantal Mensink, Anja Groot
Onder vlnr: Wanda de Schouwer, Ingeborg Oudenaerd, Loranie Vermeulen