"Nol Voogt bokaal" wederom groot succes !!

Maandag, 27 augustus 2012

Zaterdag 25 augustus 2012 werd het open moerdijks kampioenschap sportvissen, ook wel in de volksmond de “Nol Voogt bokaal” genoemd, gevist aan de zuidelijke binnengracht te Klundert. Er waren 32 senior en 8 junior vissers die zich naar de waterkant hadden begeven om de kampioensstrijd met elkaar aan te gaan. De weersverwachting was heel anders dan de afgelopen paar weken en het was dan ook hopen op een beetje fatsoenlijk weer. Gelukkig viel er maar weinig regen totdat op het eind van de wedstrijd er toch een fikse bui naar beneden kwam. De wind speelde die dag menigeen parten. Het was, zoals dat in vissersjargon heet, hangen aan de hengel. Toch werd er her en der wel een visje gevangen. Na 4 uur vissen wisten alle deelnemers gezamenlijk 25,7 kilo vis gevangen. Niet bijzonder te noemen maar toch er is vis gevangen. Na de weging werd de balans opgemaakt. Alle deelnemers en de organisatie hadden zich verzameld in het Parochiehuis te Klundert. Wethouder Louis Koevoets was bereid gevonden de prijsuitreiking tezamen met Jack Schoep te verzorgen. Na een voorwoord van beide heren was het dan eindelijk zover. De prijzen werden verdeeld.

Eerst werd de jeugdkampioen gehuldigd en voor 2012 was dat Mariska van andel. Na de nodige felicitaties ontving zij de mooie beker en mocht een prijs van de tafel uitkiezen. Mariska`s keuze was snel gemaakt en zij ging er vandoor met een prachtige zitkist met verstelbare poten van trabucco. Daarna werd de seniorkampioen gehuldigd. Arjan van Dam wist die dag een “kneiter” van een zeelt te vangen welke hem de eerste plaats bracht. Ook hij ontving een mooie beker en mocht een prijs uitzoeken. Arjan vond ook dat hij toe was aan een nieuwe viskoffer en nam de overgebleven zitmand mee naar huis. Beide winnaars mogen zich een volledig jaar moerdijks kampioen sportvissen noemen. Na de huldiging werden de 7 overige prijzen verdeeld onder de senioren en junioren en werd er onder het genot van een hapje en een drankje nog wat nagepraat. Al met al was het een zeer geslaagde dag en de deelnemers en organisatie zien uit naar het open moerdijks van 2013. Voor de volledige uitslag van de senioren klikt U HIER. Voor de volledige uitslag van de junioren klikt U HIER. Wij danken de sponsors en organisatie voor hun inzet en hopen U volgend jaar te mogen begroeten op het open moerdijks kampioenschap, “Nol Voogt bokaal”, van 2013!!

Wethouder Louis Koevoets feliciteerd de Jeugdkampioene Mariska van Andel

Jeugdkampioene van Moerdijk 2012 Mariska van Andel met beker en haar prijs een mooie luxe viskist.

Seniorkampioen van Moerdijk 2012 Arjan van Dam met beker en luxe viskist.

Wij danken de sponsors voor het mede mogelijk maken van dit fantastische evenement !!