10de jeugd wedstrijd opnieuw veel gevangen!

Zondag, 2 september 2012

Klundert 31 augustus 2012, de Bottekreek was het decor voor de voorlaatste wedstrijd van de jeugdcompetitie. Dit water staat altijd garant voor vis. 13 vissers waren naar de waterkant gekomen om een visje te vangen. Deze keer was het vooral mooie grote blankvoorn wat er gevangen werd. Iedere deelnemer wist wel vis te vangen maar er waren toch wel wat uitschieters. Mariska van Andel en Gijs van Slobbe wisten beide meer dan een halve kilo vis te vangen. Mariska ging er met de dagwinst vandoor. Zij nam een mooie zak voer mee naar huis. Gijs werd verdienstelijk tweede. De koploper, Jean - Carlo den Hollander, verdedigde zijn voorsprong in het klassement met net geen halve kilo en werd derde. De competitiewinnaar van vorig jaar, Wesley Kouters, zit het niet mee dit jaar. Hij brak de top van zijn hengel en moest daarom noodgedwongen uitwijken naar een veel kortere telescoop hengel. Ook zijn vangsten vallen voor zijn doen tegen dit jaar. Wat opvalt dit jaar is dat de jeugd veel ondersteuning van de ouders ontvangt. Niet alleen komen de ouders naar de waterkant toe om hun kind aan te moedigen maar ook de uitrusting word steeds uitgebreider. Waar in het begin van het jaar de jeugd nog op stoeltjes zat en er werd gevist met veelal beginners spulletjes . Zie je nu aan het eind van het jaar viskisten, plateau`s, paraplu`s en in- of oversteekhengels. Ook de leefnetten worden steeds groter. Het is duidelijk dat het niveau van vissen en de visspullen omhoog aan het gaan is en dat zien we in de vangsten terug. Onthoud echter altijd dat mooie visspullen geen vis vangen. Dit zal de visser echt zelf moeten doen. Maar bij de vissers zien wij een grote vooruitgang in techniek. Natuurlijk valt er altijd wat te leren.

Daarom gaan wij de volgende wedstrijd met de jeugd naar “de Tonnekreek”. De visserij is daar heel anders dan in onze stadswateren. Dit wil zeggen vaak meer stroming en sneller kans op grote vis als je weet hoe je deze moet vangen. De jeugdbegeleiding gaat ervoor zorgen dat ook deze techniek word aangeleerd. Voor deze wedstrijd is het verzamelen bij het gemeentehuis waar ook de loting plaats zal vinden. Daarna rijden we gezamenlijk naar het viswater waar de jeugd gelijk hun stekken mogen opzoeken. De jeugd ontvangt over deze wedstrijd nog een e-mail!! Dan volgt nu de dag top 5: 1. Mariska van Andel 860 gram, 2. Gijs van Slobbe 680 gram, 3. Jean - Carlo den Hollander 450 gram, 4. Quinty Broeken 400 gram, 5. Remco Laros 360 gram. De top 5 in het klassement is als volgt: 1. Jean-Carlo den Hollander 3190 gram, 2. Gijs van Slobbe 2960 gram, 3. Mariska van Andel 2790 gram, 4. Leon van Dam 2240 gram, 5. Patrick Engelen 1600 gram. Voor informatie kunt U terecht op onze website http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl  voor vragen, lidmaatschap of inschrijven voor de competitie van volgend jaar kunt U mailen naar t-wachtertje@hotmail.nl   Voor een verslag klikt U HIER. Voor de volledige uitslag van deze wedstrijd klikt U HIER. Voor een tussenstand klikt U HIER.