Afsluitwedstrijd jeugd aan tonnekreek !!

Zondag, 9 september 2012

Klundert 07-september-2012, Diverse jeugdleden waren deze week op de “tonnekreek” aan het trainen geweest voor de afsluitingswedstrijd van afgelopen vrijdag. Dus de voorbereiding was er wel. Wat was echter het geval deze avond, het gemaal had gedraaid en had alle kroos uit de poldersloten naar het open water gebracht. Daardoor waren enkele stekken niet bevisbaar. De wedstrijdleiding had daarom besloten een aantal stekken die beter begaanbaar en wat groter waren te voorzien van dubbele steknummers. Er waren deze wedstrijd veel ouders en toeschouwers naar de waterkant gekomen. Ook mochten we onze visvrienden uit Willemstad verwelkomen als toeschouwer. Mede dankzij HSV “de Veste” werd deze wedstrijd mogelijk gemaakt. Ook gaat onze dank uit naar Dhr. Oosthoek die het toestond gebruik te maken van zijn weide. Hiervoor had de jeugdcommissie een leuke attentie voor Dhr. Oosthoek meegenomen als dank. Om 19:00u. klonk dan ook het startsignaal. Het duurde lang voordat er vis gevangen werd. De vangsten waren dan ook miniem. Het wachten was op de grotere vis in de vorm van brasem of kroeskarper. Na een goede drie kwartier werd de eerste vis gevangen.

Het waren in eerste instantie voorns die gevangen werden. Joas van Emden wist twee mooie grote exemplaren te landen. Ook Paul Buchinhoren ving een mooie ruisvoorn. Leon van Dam kreeg er ook één geland en stopte deze graag in zijn leefnet. Uiteindelijk kondigde de eerste brasem zich ook aan. Het was Kevin Broeken die de eerste brasem wist te vangen. Een mooi exemplaar van 47 cm en 930 gram. Helaas wist Kevin er geen bij te vangen. Even later had Leon van Dam een brasem aan de haak hangen helaas werd deze gelost. Mariska van Andel kon even later ook een brasem gehaakt krijgen en wist zij deze ook te landen. Even later ging de dobber van Mariska weer onder en hing er weer een mooie “platte”aan de haak ook deze wist zij te landen. Toen was het plots gedaan met de vangst. De overige deelnemers hebben geen vis gevangen. De dag top 5 is als volgt: 1. Mariska van Andel 2250 gram, 2. Kevin Broeken 930 gram, 3. Joas van Emden 160 gram, 4. Paul Buchinhoren 100 gram, 5. Leon van Dam 50 gram. Na afloop kregen de deelnemers een toespraak en werd de uitslag bekend gemaakt. De dagwinnaar werd ook gelijk de klassementswinnaar. Mariska van Andel is nu naast kampioen van Moerdijk ook kampioen van Klundert. Zij mocht een fles kinderchampagne openen en spoot deze leeg over de jeugdbegeleiding!! Eindstand van 2012 is als volgt: 1. Mariska van Andel 5040 gram 2. Jean-Carlo den Hollander 3190 gram 3. Gijs van Slobbe 2960 gram. De kinderen, ouders en jeugdbegeleiding werd bedankt voor hun inzet en iedereen werd uitgenodigd voor de huldiging van 12 oktober a.s. Het is een bijzonder jaar geweest waarin leuk vis is gevangen. Volgend jaar word er weer een jeugdcompetitie met diverse nevenactiviteiten georganiseerd voor informatie kunt U terecht op http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl of mailen naar t-wachtertje@hotmail.nl . Bellen kan ook naar de jeugdcommissie op 0168-750671. Klik HIER voor een verslag. Klik HIER voor de volledige uitslag van deze wedstrijd. Klik HIER voor de einduitslag 2012 Jeugd.

Dan nog een aantal foto`s van de laatste wedstrijd :