Uitslag 12 de wedstrijd senioren.

Zondag, 9 september 2012

Klundert 8 september 2012, De ochtend begon fris maar de zon prikte al snel doorheen. Het weer zat mee maar …. het water was kraakhelder en er was zeker 10 cm water afgepompt. Volgens menigeen een teken dat het moeilijk vis vangen zou zijn. De cupsets kwamen tevoorschijn en het werd een taaie visserij. Na de loting om 07.15u. begaven de 15 senioren zich naar de waterkant waar na het opbouwen van de stek om 08.00u. het startsignaal klonk. René Jongmans wist bijna heel de wedstrijd vis te vangen. Veelal voorn waarvan een kwart mooie maatse. Op een gegeven ogenblik kwam het gehele elastiek uit zijn top en dachten de andere deelnemers dat René er een flinke “platte” aan had hangen. Niets was minder waar René zag al snel dat de vis niet te houden was en de onderlijn brak. Hoogst waarschijnlijk een snoek die zich ten goede had gedaan aan de voorn die eigenlijk aan het haakje hing. Na het wisselen van de onderlijn bleef René constant vangen en wist de dagwinst en daarmee de heerlijke slagroomtaart te winnen.

Verdienstelijk tweede werd Remco Schreuders hij wist aan het begin van de wedstrijd een mooie grote brasem te vangen en dacht: “een goed begin is het halve werk”. Na de grote brasem ving hij nog wel wat visjes bij maar kon geen brasem meer geland krijgen. Herman Korteweg wist ook een brasem te vangen hoewel deze wat kleiner was dan die van Remco. Het verschil tussen Herman en Remco was maar 130 gram. Herman ging er dan ook vandoor met de derde plek. Piet van Wensen werd vierde door het vangen van een aantal mooie kolbleien, brasempjes en voorn. Helaas waren het bij Piet niet echt super grote vissen maar toch een mooie vierde plaats. Ook Louis Melisse had een aantal mooie blieken wat hem uiteindelijk een vijfde plek bracht deze morgen. De rest van de deelnemers moesten het vooral hebben van de voorn en baars. Zo zie je maar het hoeft niet altijd grote vis te zijn die de winst brengt. De dag top 5 is als volgt: 1. René Jongmans 2230 gram, 2. Remco Schreuders 1850 gram, 3. Herman Korteweg 1720 gram, 4. Piet van Wensen 1380 gram, 5 Louis Melisse 840 gram. De top 5 in het klassement is alsvolgt: 1. Theo Elemans 63 punten, 2. Henk Elemans 74 punten, 3. René Jongmans en Louis Melisse 76 punten, 5. Jack Schoep 85 punten. Valt Theo Elemans nog in te halen? We hebben nog 2 wedstrijden te gaan en het klassement is ongekend spannend. Volgende week vissen de senioren aan het verlaat en de week daarop is het de combiwedstrijd metHSV de veste aan de zuidelijke binnengracht. Voor de laatste wedstrijd zal een kleine pot worden gemaakt waarvan de inleg €2.50 p.p. zal zijn. Voor meer info kijkt U op http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl of mailt U naar t-wachtertje@hotmail.nl Mocht U interesse hebben in senior wedstrijdvissen neem dan contact op via de mail en schrijf U in voor het volgend jaar!! Klik HIER voor een verslag. Klik HIER voor de volledige uitslag en klik HIER voor de tussenstand.