Forelmiddag weer een groot succes !!

Zaterdag, 29 september 2012

29 september j.l. organiseerde KHSV ‘t Wachtertje een gezellige forelmiddag op de vijvers van Port de pêche in Terheijden. Er waren 27 senioren en 8 junioren naar deze gezellige middag gekomen om een lekker forelletje te vangen. Er werd verzameld aan de molenberglaan te Klundert om gezamenlijk te rijden maar men kon ook op eigen gelegenheid naar de vijvers rijden. Bij de forelvijvers was het mogelijk een hengel te huren en eventueel aas en materiaal te kopen. Na het inschrijven begaven alle vissers zich rond 13:00u. naar de grote vijver die geheel was afgehuurd door ’t Wachtertje. Genoeg ruimte voor iedereen dus. Er werd al vrij vlot een forel gevangen. Ook de jeugdleden zaten lekker te vangen.

Even later kwam de eigenaar van de vijver 120 stuks forel uitzetten. Dit maakte het vangen van een forel een stukje makkelijker. Toch hadden sommige vissers moeite met het vangen van een visje maar de meeste wisten toch vis te vangen. De vis mocht mee naar huis worden genomen waardoor menigeen een lekker avondmaal had. Tijdens het vissen konden er in de kantine de nodige versnaperingen worden verkregen. Gauw zaten er al groepjes te vissen, eten en drinken wat het een leuke Bourgondische middag maakte. Zeg nou zelf wie wilt dit nou niet. Er werd op verschillende manieren gevist. Zo waren er mensen die met de tremalrella viste maar we zagen ook bombetta`s, buldo`s, sbirolino`s, saltarello`s,foreldobbers, matchpennen, alleen lijnen met loodbezetting en haak, en een enkeling met de vliegenhengel. Bij alle manieren van vissen werd er wel een visje gevangen. Er werd een ruwe schatting gemaakt over het totaal aantal gevangen vissen waar men uit kwam op tussen de 65 en 80 vissen en dan zijn we aan de zuinige kant. Meerdere deelnemers wisten 9 stuks te vangen. Om 17:00u. werd de vismiddag beëindigd en werd er nog wat nagepraat en gedronken in de kantine van Port de pêche. Iedereen werd bedankt voor de enorm gezellige middag en wel thuis gewenst. Kortom weer een geslaagde forelmiddag van KHSV ’t Wachtertje. In het foto album van onze website vind U een leuke fotoreportage van deze middag.
Volgend jaar zal er weer een forelmiddag worden georganiseerd lijkt het U wel wat. Hou dan de website regelmatig in de gaten. Zo komt U alles te weten over de verschillende evenementen van KHSV 't Wachtertje. Alles voor jong en oud zoet en zout !!