Kroos probleem Bottekreek

Zaterdag, 22 juli 2017

Al jaren wordt de Bottekreek in het centrum van Klundert geteisterd door kroos. Buiten dat het er niet uitziet denken dieren dat ze over kunnen steken en vissen is helemaal geen doen. Rede genoeg voor de plaatselijke visvereniging KHSV 't Wachtertje om hier actie op te ondernemen. Twee bestuursleden zijn samen met 3 vrijwilligers (2 jeugdleden) in overleg met de Brabantse Delta gegaan en hebben zei daar oliedrijvers opgehaald en handmatig deze drijvers door de Bottekreek getrokken om zo veel mogelijk alles bij elkaar te drijven. Na alle obstakels als bruggen en wegen die de Bottekreek over steken te hebben overwonnen is het kroos vervolgens met behulp van een kraantje uit het water gehaald. Dit resulteerde op een flinke berg kroos wat later door de gemeente zal worden afgevoerd. Nu ligt er nog wel een dunne laag over het water maar door deze actie zijn er nu meerdere partijen die hun hulp hebben aangeboden aan KHSV 't Wachtertje om als er nog een vervolg komt ook hun willen helpen om de Bottekreek in het centrum van Klundert weer een mooie aanzien te geven.