1ste wedstrijd zout goed verlopen

Maandag, 18 februari 2013

Op zaterdag 9 Februari heeft de afd. Zout van HSV 't Wachtertje haar eerste wedstrijd gevist op de Oosterschelde met de m.s. Deciree uit Collijnsplaat. Met in de vroege ochtend wat vorst en sneeuwval wat de nodige gladheid op leverde bij het aan boot gaan bij de Desiree.

Na een kwartiertje varen gingen de eerste onderlijnen het koude water in maar er gebeurde vrij weinig, zeker omdat het laag water was om 09.00 uur.

Na een uurtje kwam de stroming wat terug en werd er hier en daar een schar naar boven gehaald, maar tegen de middag vielen de vangsten weer stil.

Op verzoek van de schipper de boot wat verplaatst wat meer in dieper water met de waarschuwing dat de stroming ook wat sneller zou zijn.

Dit klopte ook en er was bijna niet meer te vissen, men kon het lood bijna niet op de bodem houden.

Na een uurtje de boot weer verplaatst naar wat minder stroming en hier kwamen de scharren en een verdwaalde wijting naar boven,

De dag uitslag was eerste J.v.d. Velde met 96 cm, tweede À.v.Alphen met 94 cm en derde H.Littooij sr met 76 cm.

Volgende wedstrijd op 16 Maart met de Eendracht vanuit Bruinissen.

Heeft u ook zin om eens wat meer te vissen geef je dan op of stel je vraag op t-wachtertje@hotmail.nl

Voor de uitslag in word formaat klikt U HIER
Voor een verslag in word formaat klikt U HIER