Avondvissen junioren geslaagde avond.

Maandag, 6 mei 2013

Afgelopen vrijdag was er een speciaal evenement voor de junioren. Er was een speciale wedstrijd georganiseerd door de jeugdcommissie. Deze wedstrijd telde niet mee voor de competitie en was later op de avond dan gewoonlijk. Daarnaast was er voor de eerste plaats een beker te winnen. Loten was ditmaal om 19:00u. en het startsignaal was om 19:30u. Her en der werd wel een visje gevangen zowel voorn als baars en een schele pos. Maar het wachten was op grotere vis.

De wedstrijdleiding was niet overtuigd van een goede vangst. Dit doordat de nacht erg koud was geweest. Ineens kwam het elastiek van onze zeeltenkoning, Gijs van Slobbe, weer erg ver uit zijn top. Er werd gedacht aan Karper omdat die ook veel voorkomen in de bottekreek en omdat het elastiek wel heel ver uit zijn top kwam. Gijs ving echter een prachtzeelt van 48 centimeter met maar liefst een gewicht van 1800 gram. Dit bracht Gijs de zege en daarmee ook de beker. Tijdens het evenment werd er ook een visje gevangen wat maar weinig jeugdleden in het echt gezien hadden. Paul Buchinhoren wist een schele pos te vangen voor hem de eerste en dus een unieke vangst. Er werd deze wedstrijd ook drinken en chips aan de viskist gebracht en na het vissen zijn we met zijn alle friet en een snack gaan eten in Cafetaria Klundert. Dit alles werd mogelijk gemaakt door een sposoring van Aanemingsbedrijf Engelen uit Klundert. De top 5 is als volgt: 1. Gijs van Slobbe 1860 gr, 2. Mariska van Andel 250 gr, 3. Joas van Emden 210 gr, 4. Leon van Dam 150 gr, en een gedeelde 5de plaats voor Paul Buchinhoren en Wesley Kouters beide heren hadden 60 gram. Volgende week word er weer gevist in competitieverband aan de bottekreek, loten om 18:00u beginnen om 18:30u.

Klik HIER voor de uitslag

Klik HIER voor het verslag

Klik HIER voor meer foto`s

Gijs is de zeelt aan het drillen

Gijs heeft de zeelt op de kant !!

Lekker met z`n allen friet eten na de wedstrijd