Senioren veel kleine vis aan het verlaat!

Woensdag, 7 augustus 2013

Zaterdag 3 augustus waren er 13 seniorvissers naar het verlaat gekomen om de eerste wedstrijd na de zomerstop te vissen. De werkgroep had de visstekken van te voren schoongemaakt waardoor er goed gevist kon worden. Toch klaagde menig deelnemer nog over de extreme aanwezigheid van onderwaterplanten. Toch hopen wij met de werkgroep een redelijk bevisbaar water te bieden aan de wedstrijdvisser. Wij krijgen ook behoorlijk wat klachten van recreanten over de extreme aanwezigheid van waterplanten. Over het verder schoonhouden van onze wateren zijn wij druk in gesprek zodat wij de recreant ook een fijne viservaring kunnen bieden. Wij hopen een oplossing te kunnen bieden in de nabije toekomst. Desondanks bleek er toch nog behoorlijk wat vis te zitten want deze zaterdag werd het hoogste vangstgewicht van het hele jaar geboekt met het minst aantal aanwezige deelnemers.

Het was veelal kleine voorn en baars een enkele grotere exemplaren. René Jongmans wist de meeste vis te vangen en had een stuk of 120 visjes in zijn net waarmee de teller van de weegschaal op 2004 gram bleef steken. Genoeg voor een eerste plaats. Koloper van de competitie Theo Elemans wist zijn koppositie te verdedigen met het behalen van de tweede plaats. Ook Theo had behoorlijk wat kleine vis en wist 1455 gram op de weegschaal te zetten. Respectabel derde werd Henk Littooij. Ook Henk had de beet er behoorlijk op zitten en kon 1415 gram laten noteren bij het klinken van het eindsignaal. Al met al was het redelijk goed vissen. Tot stek 9 zat men heerlijk in de zon en uit de wind. Maar zoals menig sportvisser weet zijn er aan onze prachtige vesting altijd wel stekken die vol in de wind zitten. Ditmaal kon men vanaf stek 10 tot 16 werkelijk hangen aan de hengel en was het behoorlijk fris. De wind was dermate hard met zeer harde windvlagen dat sommige deelnemers vroegtijdig de hengel op de kant hadden gelegd. Zij bleven wel aanwezig om uiteindelijk de vangst te laten wegen. Maar gingen wel met een aantal tuigen lichter huiswaarts. Volgende week vissen de senioren aan de zuidelijke binnengracht te Klundert er word rond 7 uur geloot en de wedstrijd is van 8 tot 11. Dag top 5: 1. René Jongmans 2004 gr, 2. Theo Elemans 1455 gr, 3. Henk Littooij 1415 gr, 4. Piet van Wensen 911 gr, 5. Herman Korteweg 770 gr. Tussenstand na 9 wedstrijden zonder aftrek van de slechtste 4 wedstrijden: 1. Theo Elemans 28 pnt 6738 gr, 2. Herman Korteweg 38 pnt 5237 gr, 3. Piet van Wensen 50 pnt 3535 gr, 4. René Jongmans 52 pnt 4718 gr, 5. Louis Melisse 58 pnt 2817 gr. Dan willen wij alle moerdijkse vissers nogmaals oproepen of zij willen meedoen aan het open moerdijks sportvistoernooi de “Nol Voogt Bokaal”. Zaterdagochtend 31 Augustus wordt de viswedstrijd van 9:00 tot 13:00 uur gehouden in de ‘Zuidelijke binnengracht’ en ‘het Verlaat’ van Klundert.De kosten voor deelname bedragen € 5,00 per persoon, jeugdleden zijn gratis. U kunt zich inschrijven via het secretariaat van uw vereniging of bij deze 2 bestuursleden van KHSV `t Wachtertje: Henk Littooij De Flank 24 Klundert tel.0168-403788 of Jack Schoep Boudewijnstraat 27 te Klundert tel. 0168-750671 of door naam, hengelsportvereniging, geboortedatum en telefoonnummer te mailen naar t-wachtertje@hotmail.nl.

Klik HIER voor de tussenstand in grammen en HIER voor een tussenstand in punten