Schoolvistoernooi 2014 wederom een succes! Rietvest kampioen !

Donderdag, 29 mei 2014

Woensdag 21 mei ’14 werd er weer een schoolvistoenooi gevist. Deze keer vanuit CBS Het Bastion. In totaal deden er 17 kinderen mee en alle 5 de basisscholen waren vertegenwoordigd. Na een theorie gedeelte waarin men wegwijs werd gemaakt in de sportviswereld. Vragen als hoe vis ik, wat neem ik mee naar de waterkant en hoe behandel ik een vis op verantwoorde manier kwamen aan bod. Na het theoriegedeelte vertrok het gezelschap onder begeleiding van en aantal viscoaches en de vrijwilligers naar de waterkant. Het Verlaat was deze middag het strijdtoneel. Het weer kon niet beter en de deelnemers hadden er enorm veel zin in. Door goede voorbereiding door onze viscoaches en vrijwilligers konden de kinderen gelijk beginnen met vissen. Er werden al gauw wat vissen gevangen en na het opmeten van de visjes werden deze snel weer losgelaten. Uiteindelijk wisten de meesten wel een vis te vangen. Lees het bericht verder voor de uitslag!

Na de wedstrijd was er een prijsuitreiking waar iedereen een gratis jeugdvergunning ontving en een diploma kreeg uitgereikt. De top 3 kreeg zelfs een hengel en er is een jeugdVISpas uitgereikt. Iedereen kreeg een herdenkingsmedaille en de top 3 een beker. Na wat te drinken en te snoepen keerde iedereen weer huiswaarts en werd een leuke middag sportvissen voor de basisschool afgesloten. De uitslag: Individueel schoolkampioen 2014 is Jean-Carlo den Hollander van RKBS de Rietvest met 74cm 7 vissen, 2de Mart Noteboom CBS Het Bastion 46cm 4 vissen en 3de Gijs Slagter SBO Het Palet 42cm 3 vissen. De school die zich dit jaar schoolviskampioen 2014 mag noemen is RKBS de Rietvest met een gemiddelde van 24.6cm per deelnemer. Zij nemen de wisselbeker in ontvangst.

Top 3 individueel schoolvistoernooi 2014

Scholenkampioen 2014 RKBS de Rietvest.