Nieuwkomer Jack den Hollander gaat er met de winst vandoor!

Maandag, 16 juni 2014

Vrijdag 13 juni ’14 viste de junioren aan de Tonnekreek. Dit water staat bekend om zijn mooie brasems. De vraag is dan altijd nog of deze te vangen zijn. Na de loting van 18.30u kon er om 19.00u gevist gaan worden. Na een uur vissen waren het een aantal voorns en een baars die gevangen waren. Het wachten was op de eerste brasem. In het laatste half uur werden er gelukkig nog 6 brasems gevangen. Deze werden allen gevangen door A-junioren.

Kevin broeken ving de eerste van 880 gram. Achteraf bleek dat ook de kleinste te zijn. Maar het bracht hem een mooie 5de plek. Ook Gijs van Slobbe ving er één deze woog 1040 gram en werd 4de. Xian Straasheijm ving er één van 1180 gram wat goed genoeg was voor een 3de plek. Mariska van Andel kon ook niet achter blijven en ving ook een mooie brasem. Dit was de grootste brasem van de avond en had een gewicht van 1410 gram goed voor een 2de plek. Nieuwkomer Jack den Hollander liet deze avond gelijk even zien dat hij ook wel een potje kon vissen. Hij ving maar liefst 2 brasems. De weegschaal gaf voor hem 2070 gram aan. Hoe mooi is dat je eerste wedstrijd en dan maar even gelijk eerste worden met 2 prachtige vissen. Hij mocht de dagprijs in ontvangst nemen. Bij de B-junioren waren de vangsten niet om over naar huis te schrijven. Quinty Broeken was de enige die vis wist te vangen. Zij ving wederom een prachtige baars. Deze baars woog 50 gram en bracht haar de eerste plek bij de B-junioren. Ook zij mocht een dagprijs in ontvangst nemen. Beide dag winnaars zochten een mooie zak voer uit. Tussen stand A1. Mariska van Andel 23 pnt, A2. Kevin Broeken en Gijs van Slobbe 25 pnt. B1. Paul Buchinhoren 860 gram, B2. Quinty Broeken 820 gram, B3. Lorenzo Boot 160 gram. De volgende wedstrijd voor de junioren is 27 juni ’14 aan het Verlaat. Loten om 18.30u bij de speeltuin in de berenkuil.