Zout afdeling vist op Oosterschelde helaas weinig vangsten!

Zondag, 8 juni 2014

Zaterdag 7 juni ’14 viste de Zout competitie op de Oosterschelde. Er werd vertrokken met de MS Desiree vanuit Colijnsplaat. Jaap van de velde ving de eerste schar dat was achteraf gezien ook de kleinste vis van de dag 20 cm. Met afgaand tij werd het vissen bemoeilijkt door het wier wat zich in het water bevond. De schipper van de MS Desiree verkaste zelf vier maal om toch maar te proberen een visje te vangen op de volgende stek en het wier kwijt te raken. Maurits Wild slaat toe door 131 cm vis de boot op te draaien. Hierdoor staat hij nu eerste in de competitie. Andre de Man werd tweede met 71 cm en Jaap van de Velde derde met 65 cm.

Tijdens zijn laatste draai ving Jan Jongbloed nog bijna een mooi gulletje maar verspeelde deze helaas. Henk Littooij ving tijdens zijn laatste draai nog wel een schar van 18 cm. Tussenstand na 3 wedstrijden: 1.M Wild 236 cm, 2.A de Man 185 cm, 3. H. Littooij 156 cm, 4. A. Barel 138 cm, 5.J van Dorst 134 cm. Het zit dicht tegen elkaar zoals U ziet en alles is nog mogelijk. De volgende wedstrijd voor de zoutafdeling zal in het najaar zijn. Op 13 september wordt er weer gevist op de Westerschelde vanaf de MS Desiree vanuit Colijnsplaat. Vindt U bootvissen ook leuk en wilt U mee als opstapper. Mail dan naar t-wachtertje@hotmail.nl t.a.v. afd. Zout en vraag naar de mogelijkheden.