Open Moerdijks Kampioenschap sportvissen wederom groot succes met een recordvangst!

Maandag, 1 september 2014

Zaterdag 30 augustus 2014 werd het Open Moerdijks Kampioenschap sportvissen 2014 gehouden. Er werd eerst onder het genot van een bak koffie geloot in het Tolhuis aan de zevenbergsepoort te Klundert. Tijdens de loting kreeg met nog een mooi geschonken ontbijtpakket mee. 30 deelnemers, waarvan 6 junioren, hadden zich verzameld aan de waterkant en iedereen kon beginnen met het visklaar maken van de stekken. Om 9 uur klonk het startsignaal van de 4 uur durende wedstrijd. Tijdens de wedstrijd kwam de regen met bakken uit de hemel. Menigeen greep naar de paraplu maar er waren ook enkele deelnemers die de regen zo trotseerde. Diverse media was bij dit spektakel aanwezig. Om 13 uur klonk het eindsignaal en kon de eindstand worden opgemaakt. Na de weging bleek dat het oude record van 18.600gram van Dhr Jan de Wit ruim verbroken was.

De vangst van Dhr van Hulst uit nieuw-lekkerland was wel heel bijzonder. Deze heer wist 10 zeer grote brasems te vangen. Zijn eindgewicht was 21370 gram. Hiermee won hij zijn vak en ook gelijk de Nol Voogt Bokaal. De Nol Voogt Bokaal is een bokaal voor de algemene dagwinnaar en is ter ere van oud lid en bestuurder van `t Wachtertje Dhr Nol Voogt. Het andere senioren vak werd gewonnen door Addy Broeken met 1400 gram. Addy deed dit door behoorlijk wat kleine vis te vangen. Bij de junioren was het Mariska van Andel die door het vangen van een mooie zeelt er met de winst vandoor ging. Deze jonge dame heeft al menig prijs gewonnen en liet weer even zien dat meisjes ook zeer goed kunnen vissen. Nadien was er een mooie huldiging met zeer mooie prijzen. Mede mogelijk gemaakt door vele winkels in Klundert. Onder het genot van een hapje en een drankje werden de winnaars gehuldigd en werd er een geweldige verloting gehouden. Winnaars: Nol Voogt Bokaal: Dhr van Hulst 21370gr. Senioren vak A: 1. Addy Broeken `t Wachtertje 1400 gram, 2. Theo Elemans `t Wachtertje 1010gr, 3. Herman Korteweg `t Wachtertje 880gr. Senioren Vak B: 1. Dhr van Hulst Nieuw-lekkerland 21370 gr, 2. R. Nuiten het Schietertje 1220gr, 3. Mario van Campenhout `t Alvertje 1140gr, Junioren: 1. Mariska van Andel `t Wachtertje 1830gr, 2. Gijs van Slobbe `t Wachtertje 1110gr, 3. Kevin Broeken `t Wachtertje 950gr. Volgend jaar is er natuurlijk weer een Open Moerdijks en zoals van ouds weer op de laatste zaterdag in augustus. Houd 29 augustus 2015 vrij in uw agenda en doe mee !! Wij danken alle sponsors voor de geschonken bonnen en het Tolhuis voor de gastvrijheid en goede verzorging.

WINNAARS 2014