Vangsten zout afdeling beter dan vorige wedstrijd op de MS Dolfijn.

Zondag, 29 maart 2015

Zaterdag 28 maart ’15 werd de tweede wedstrijd voor de afdeling zout gevist. Dit geen was er voor een ander schip gekozen de MS Dolfijn. Achteraf bleek dit een zeer geslaagde keuze. Er werd uitgevaren vanuit de Bergsche Diepsluis, Tholen. Het weer was redelijk te noemen. Af en toe een verdwaalde bui en een matige wind. Er werd een half uur gevaren naar een stek net onder Wemeldinge. Daar aangekomen konden de hengels opgetuigd en wel te water. Omdat het nog laag water was werd er slecht gevangen. Jaap van der Velde wist het (vangst) tij te keren door een vijfdradige meun te vangen.

Tijdens het opkomen van het water werd er beter gevangen. Mondjesmaat kwam er schar, schol en bot boven water. Maurits Wild wist de grootste vis te vangen (33cm). Jaap van der Velde werd dag winnaar met 133 cm vis. Dag top 3: 1. J. van der Velde – 133cm, 2. J. van Dorst – 110cm, 3. M. Wild – 102cm. Tussenstand competitie na 2 wedstrijden : 1. J. van der Velde – 184cm, 2. J. van Dorst 171cm, 3. M. Wild – 118cm, 4. J. Jongbloed – 117cm, 5. A. Barel – 59cm. Lijkt het bootvissen in een gezellig competitieverband U wat mail dan naar zout-t-wachtertje@hotmail.com en vraag naar de mogelijkheden. Voor informatie kunt U kijken op http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl

KLIK OP DE FOTO VOOR DE UITSLAG EN TUSSENSTAND

John van Dorst met dubbele vangst!!