Junioren geven hun begeleiders visles!

Maandag, 20 juli 2015

Vrijdagavond 7 juni 2015 werd de “Jan de Wit Bokaal” gevist aan de tonnekreek. Tijdens deze wedstrijd vissen de junioren tegen de viscoaches en er wordt drie uur gevist in plaats van anderhalf. De junioren strijden individueel om de “Jan de Wit Bokaal”. Degene met de meeste grammen vis wint. Deze bokaal blijft elk jaar tussen de diverse winnaars wisselen tot het moment dat er een jeugdvisser het oude record van Dhr. J de Wit evenaart en in die drie uur meer dan 18.6 kilogram. Er zijn naast de bokaal ook medailles voor de beste junior, beste begeleider en grootste vis. En dan is het uiteindelijk de vraag of de junioren de achterstand op de begeleiding weten om te zetten in een gelijk spel. Om 18.30u waren er 10 junioren en 4 begeleiders tijdens de loting. Strijdlustig vertrok men naar de stek om de hengeluitrusting in gereedheid gingen brengen. Om 19:00u klonk het start signaal. Vroeg in de wedstrijd werden de eerste brasems al gevangen. Zowel bij de junioren als bij de begeleiding werd wel vis gevangen. Maar na driekwart van de wedstrijd bleek dat de jeugd deze keer visles gaven. Bijna iedereen had vis. Maar Kevin Broeken en Joas van Emden lieten even merken uit wat voor “sportvishout” zij gesneden waren!

Kevin werd eerste met 7350 gram 7 vissen en Joas werd tweede met 7070 gram en zes vissen. Ook Jack den Hollander wist brasem te vangen en eindigde derde met 1050 gram. Bij de begeleiders werd Arnout Barel eerste met 3090 gram 2 vissen. Addy Broeken werd tweede met 2750 gram 2 vissen en Jack Schoep werd derde met 2270 gram. De bokaal gaat dit jaar met Kevin Broeken mee naar huis. Ook kreeg hij de medaille voor beste junior. De medaille voor beste begeleider en ook de medaille voor grootste vis ging naar Arnout Barel. De top drie van de jeugd mocht ook nog uit de prijzenbak kiezen. Speciaal voor deze wedstrijd was deze aangevuld met hengelsets en een viskoffer. En dan natuurlijk de onderlinge strijd tussen de junioren en de begeleiders. Zoals al eerder gezegd was het de junioren die de begeleiding visles gaf. Het gecombineerd gewicht van alle 10 de junioren kwam neer op 15.700 gram versus 8110 gram voor de begeleiders. Hiermee poetsen de junioren hun achterstand weg en weet de begeleiding dat zij hun werk goed doen. Natuurlijk is er volgend jaar weer een “Jan de Wit Bokaal” en gaan we zien wie er dan aan de leiding zal gaan. Ben jij tussen de 6 en 18 jaar en lijkt vissen je leuk? Kom dan geheel vrijblijvend een keertje mee vissen. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Je hoeft ook geen visspullen te hebben daar zorgen wij voor. Voor meer informatie www.wachtertje.nl of info@wachtertje.nl  !

Winnaar "Jan de Wit Bokaal"  2015 Kevin Broeken 7350 gram 7 vissen