Registreer ook Uw vangsten

Woensdag, 18 april 2012

Sportvis Vangsten Registratie SVR is een gratis vangstenlogboek, opgericht door sportvissers in 2001. Er zijn 19.356 vissers lid van SVR, samen registreerden zij 282.242 vangsten en 43.905 visfoto's. Deze site vervangt de oude vangstregistratie boekjes vroeger groen en bruin tegenwoordig wit gekleurd!!

Sportvis Vangsten Registratie
Met SVR bewaar je je visvangsten in je eigen logboek. Zo bouw je een overzicht op van je persoonlijke sportvisavonturen, boordevol herinneringen, maar ook boordevol waardevolle details.
Registreer, deel en vang meer!
Je deelt met SVR je visavonturen met andere vissers. En zij doen dat met jou. Elke dag ben je op de hoogte van de vangsten van je vismaten en andere vissers in heel Nederland. Daarbij wordt natuurlijk geen stekinformatie uitgewisseld, maar wel andere informatie zoals vistechniek, aassoort en weersomstandigheden.
Onafhankelijk en gedreven door sportvissers
SVR is geheel onafhankelijk en wordt niet gefinancierd door bedrijven of organisaties. De website is opgericht door sportvissers en wordt beheerd en onderhouden door een team van redacteuren en technici. Iedereen die aan SVR meehelpt, doet dat op vrijwillige basis.
Niemand ziet waar je vist
Het delen van vangstervaringen staat centraal in SVR, maar stekinformatie wordt niet gedeeld. Niemand krijgt te zien waar je vist. Ook blijf je zelf eigenaar van je vangstgegevens en foto's.
Je gegevens zijn van jou
Je gegevens op SVR zijn van jou en jij bepaalt wat ermee gebeurt. Hengelsportverenigingen, provincies of waterbeheerders vragen soms aan Vangstenregistratie.nl of ze gegevens uit SVR mogen gebruiken. Vangstenregistratie.nl probeert dan eerst te beoordelen of het gebruik van de gegevens de sportvisserij ten goede komt. Zo ja, dan vragen we de betreffende gebruikers om toestemming.
Het kan dus zijn dat Vangstenregistratie.nl je per email toestemming vraagt om je gegevens te leveren voor onderzoek. Zonder jouw expliciete toestemming worden je gegevens niet gebruikt. Vangstenregistratie.nl moet van elke levering/gebruik openbaar melding maken op de website. Dit is ook vastgelegd in de licentieverklaring.
Doelstelling
Vangstenregistratie.nl heeft geen commerciële doelstelling. De belangrijkste doelen van Vangstenregistratie.nl zijn:
Sportvissers een leuk platform bieden waar visavonturen, kennis en ervaringen kunnen worden uitgewisseld.
Een positieve uitstraling van de hengelsport bevorderen.
Hengelsportorganisaties en waterbeheerders informatie verschaffen die kan helpen de kwaliteit van Nederlandse (vis-)wateren te bevorderen.