René Jongmans kampioen 2012 na spannende laatste wedstrijd

Zondag, 23 september 2012

Zaterdag 22 september 2012 was de dag dat de vissers van HSV ’t Wachtertje Klundert en HSV de veste Willemstad elkaar ontmoette voor een gezamenlijke wedstrijd vissen. Er waren 4 afgevaardigde van HSV de Veste naar klundert gekomen. Dit was voor ’t Wachtertje ook gelijk de afsluitwedstrijd voor 2012. Deze wedstrijd was voor een 3-tal vissers van ’t Wachtertje zeer belangrijk. Remco Schreuders, René Jongmans en Theo Elemans konden alle drie nog kampioen worden. Dus dat het spannend was stond als een paal boven water. Zij gingen de strijd aan voor het eremetaal. En een strijd werd het. De winnaar van deze wedstrijd was Arjan van Dam. Arjan wist een mooi grote “platte”te vangen en kon 2020 gram op de weegschaal aanbieden. Helaas deed dat de drie eerder genoemde heren geen pijn. René Jongmans werd 2de deze dag met 1570 gram vis en wist daarmee zijn eerste plek in het kampioenschap vast te stellen. 3de werd Remco Schreuders met 1380 gram. 4de werd Theo Elemans met 1350 gram en 5de werd Nelis van Deursen.

De beste van HSV de Veste was Gert van Poppel hij wist 460 gram te vangen en werd 7de . Gevolgd door zijn vader Rinus van Poppel op een 13de plaats. Toon van Alphen werd met 70 gram 17de . Helaas kon de voorzitter van de Veste, Gerrit den Hollander, geen vis ter weging aanbieden en werd laatste. Volgend jaar zullen beide verenigingen weer een aantal wedstrijden gezamenlijk vissen. Het Klundertse kampioenschap had zomaar naar Remco Schreuders kunnen gaan. Remco had op een gegeven moment een enorme zeelt aan zijn haak hangen. Na een tijd de vis te hebben gedrild schoot deze in de planten en moest Remco de vis lossen. Had Remco deze vis binnengehaald had hem dat misschien het kampioenschap gebracht. Zoals U hiervoor kon lezen heeft ook Theo goed zijn best gedaan om het eremetaal te bemachtigen. Maar René vist de laatste tijd erg sterk. Zijn tactiek heeft zijn vruchten afgeworpen. René gaat liever voor heel veel kleine vis dan voor die ene bonusvis. Dat blijkt dit jaar een winnaartactiek. Het seizoen is voor de senioren afgelopen en de huldiging zal plaatsvinden tijdens de algemene leden vergadering. Volgend jaar is er uiteraard weer een competitie senioren zoet. Iedereen is weer van harte welkom om mee te doen. Heeft U nog niet eerder meegedaan aan onze competitie en U overweegt mee te willen doen. Laat het ons weten op t-wachtertje@hotmail.nl richt deze e-mail aan de commissie zoet en zij zullen zeker contact met U opnemen. Ook als het jeugd- of zoutvissen iets voor U is kan U contact op nemen via de e-mail. Voor jeugd kunt U de e-mail richten aan de jeugdcommissie. Voor de zout wedstrijden kunt u een e-mail richten aan de zout commissie. Dit allemaal op bovenstaand e-mail adres. Voor meer informatie kunt U ook terecht op onze website http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl . Ook willen wij bingoliefhebbers uitnodigen voor onze gezellige bingoavond. U hoeft geen lid te zijn van onze vereniging om mee te kunnen doen aan deze bingo. De bingo zal plaatsvinden a.s. 13 oktober in het Parochiehuis, Oosterstraat 20 te Klundert de zaal is open vanaf 19.30u. en de bingo zal rond 20:00u starten. Bij deze bingo zijn mooi luxe prijzen te winnen en er is altijd een berg gezelligheid aanwezig!! Voor een volledige uitslag klikt U HIER. Voor een verslag klikt U HIER de officiele eind uitslag volgt later als deze nagerekent en gecontroleerd is.