Selectie NK 2017

Zaterdag, 24 juni 2017

Zaterdag 24-06-2017 werd de selectie wedstrijd voor het NK gevist in Woudrichem. Gijs v. Slobbe, Leon v. Dam en Kevin Broeken hadden zich aangemeld om namens 't Wachtertje zich te selecteren voor het Open NK junioren 09-09-2017 in Steenwijk. Na de loting begonnen ze aan de voorbereiding om vervolgens om 11:00 te starten met de wedstrijd. Al snel wisten alle 3 vissen te vangen en wat van te voren al het vermoeden was dat het hoofdzakelijk kleine vis was wat er te vangen was. Na 4 uur vissen in de mot regen werd er af geblazen en begonnen met wegen. Kevin en Gijs zaten naast elkaar en Gijs presteerde het om in die 4 uur 10 gram meer te vangen dan Kevin. Na alle 15 deelnemers gewogen te hebben bleek dat ze, Gijs 6de, Kevin 7de en Leon 8ste geworden te zijn en daarmee alle 3 binnen de 50% die doorgaan naar het NK te zitten. Op naar Steenwijk met zijn allen om daar ook een mooi resultaat weg te gaan zetten en proberen weer een Nederlands Kampioen naar Gemeente Moerdijk te halen.