4de Zout wedstrijd 31-08

Dinsdag, 3 september 2019

Zaterdag 31-08 stond alweer de 4dewedstrijd op het program we vertrokken vanuit Colijnsplaatmet de m.s. decire. De weersverwachting was erg goed, weinig wind en veel zon. We moesten dit keer een behoorlijk stukje varen om te kunnen vissen. Aangekomen op de plek werden al snel de eerste steenbolken gevangen, dat gaf een goed gevoel. Maar toen de stroom eruit ging was de vis ook verdwenen. In overleg met de schipper een ander plekje proberen op 30 meter diep en je kon weleens vast zitten melde de schipper. Nou ja oké we zien wel en wat niemand verwachte kwam er zomaar een gulletje van 35 cm boven en tegelijkertijd kwam er bij een andere een mooi zeebaarsje van 29 cm boven. Dit was wel erg bijzonder want deze soorten worden helaas niet zo vaak meer gevangen. Verder kwamen er bij iedereen weer wat steenbolken boven en Henk die nog een mooie kreeft wist boven te halen. Waar de schipper erg blij mee was. Toen ineens Leo een hele mooie aanbeet kreeg en dit moest een grote vis zijn en na een mooie dril kwam er een mooie haai van 80 cm boven. Ook wist John nog een gulletje te vangen en toen eenmaal de stroom er weer in kwam was dit zo heftig dat we besloten dat het wel mooi was geweest en iedereen het wel eens was dat het een hele mooie bijzondere visdag is geweest. De volgende wedstrijd zullen we vissen vanuit tholen op 19 oktober.