Voor de zoetleden van KHSV ’t Wachtertje gaat het visseizoen 2013 van start

Maandag, 8 april 2013

Voor de zoetleden van KHSV ’t Wachtertje gaat het visseizoen 2013 van start op 19 april a.s. aan de bottekreek waar onze jeugdafdeling hun eerste wedstrijd vist. De senioren trappen af op 20 april a.s. met een vriendschappelijke wedstrijd aan de tonnekreek tegen HSV de Veste uit Willemstad. De zoutcompetitie is eerder dit jaar al van start gegaan en heeft inmiddels al een aantal wedstrijden achter de rug. De rest van het visseizoen is bijzonder druk te noemen.

Zo word er weer een schoolvistoernooi gehouden zijn er diverse leerzame jeugdavonden op beginnersniveau en gevorderde. Er zijn cursussen voor het roofvissen, bootvissen, karpervissen en avondvissen met de feeder. Ook staat er voor de jeugd een avondje bowlen op het programma. Net zoals vorig jaar zal er weer een open moerdijks kampioenschap gehouden worden waar gestreden word om de `Nol Voogt Bokaal`. Ook aan de nationale hengeldag word aandacht geschonken. In het centrum van Klundert zal die dag een wedstrijd voor jong en oud gehouden worden aan de bottekreek. Na deze wedstrijd zal er een verkoopochtend voor gebruikte visspullen zijn in het parochiehuis. Naast al deze evenementen zijn er ook nog de competities zoet senior, zoet junior en zout. Bij de junioren is er plaatst voor vissers van alle niveau`s. Je word begeleid door een proffesioneel team van 6 begeleiders waarvan er 4 Sportvisserij Nederland gecertificeerd viscoach zijn. De jeugd krijgt tijdens de competitie gratis voer en maden en een gratis clubshirt en bijpassende cap. Tijdens de wedstrijden zijn er ook prijzen te verdienen voor de eerste plaats en een verloting. Tevens gaat er een selectie van de jeugd naar de federatieve kampioenschappen en zal op 5 oktober a.s. de finale in Klunderts water worden gevist. Momenteel vissen er zo`n 18 jonge vissers in deze competitie nieuwe vissers zijn altijd welkom. De jeugd vist aan de bottekreek, ’t Walletje en de tonnekreek. Stuur voor informatie of inschrijven een mail t.a.v. Jeugdafdeling. Ook de senioren competitie is erg gezellig en er heerst een gezonde prettige competitiesfeer. De senioren vissen aan de zuidelijke binnengracht en het verlaat en vriendschappelijk aan de tonnekreek. Deze competitie telt momenteel 19 vissers. Ook hier bent U van harte welkom om te kijken of mee te doen. Voor informatie of inschrijving stuurt U een mail t.a.v. Afdeling zoet. De zout competitie is ook erg levendig en bovenal gezellig. Ook hier visser zo`n 19 vissers mee. Er word gevaren met diverse boten zoals de ms desiree en de ms eendracht en dan vooral op de oosterschelde. Ook hier bent U altijd welkom om mee te gaan als opstapper of mee te doen aan de competitie. Voor informatie kunt U een mail sturen t.a.v. afdeling zout. KHSV ’t wachtertje staat achter “een beter milieu begint bij U zelf”. Ook doet de vereniging er alles aan u een plezierig mogelijk verblijf aan de waterkant te bieden. Hiervoor doen wij aan ecologisch kantenbeheer en visstand- en waterbeheer. Tevens willen wij al onze sponsors bedanken voor hun gulle gift dit jaar.

Mail kan gestuurd worden naar t-wachtertje@hotmail.nl.

Voor meer informatie over evenementen of de diverse afdelingen/commissies of telefoonnummers willen wij U doorverwijzen naar onze website http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl  .

Wij wensen een ieder een sportief en vooral visrijk 2013 en natuurlijk veel plezier aan onze prachtige wateren zowel recreatief als in competitieverband.