Jeugd KHSV t Wachtertje heeft een zeer leerzame avond tuigjes maken en senioren vangen vis aan de gracht!

Zondag, 5 juni 2022

De junioren va KHSV t Wachtertje Klundert hebben in plaats van een avondje vissen een leeravond gehad afgelopen vrijdag 3 juni. In de Niervaert was er een zaal afgehuurd waar men, onder begeleiding van Sportvisserij Nederland gecertificeerde vismeesters en topvissers van eigen seniorencompetitie, het maken van een tuigje geleerd kreeg. De visvereniging had voor gratis materiaal gezorgd en een versnapering. Er werden 2 soorten tuigjes gemaakt voor grote vis en kleine vis. Volgende week vissen zij weer en deze keer aan een nieuw water t Ravelijn. Ook zal er een vervolg leeravond zijn waar men verder ingaat op het maken van een voertje. Later zal techniek nog eens aan de beurt komen. Hierover worden de junioren op de hoogte gehouden middels onze WhatsApp groep. Lijkt sportvissen jou ook wat? De instap is laag en we hebben leensetjes om te beginnen. Wil je meer informatie mail dan naar info@wachtertje.nl t.a.v afdeling Jeugd. De senioren viste afgelopen zaterdagochtend aan de zuidelijke gracht. Om 7 uur waren er 14 sportvissers naar de waterkant gekomen om een wedstrijd te vissen. Na de loting verspreidde het gezelschap zich over alle stekken aan de gracht. Om 8 uur klonk het startsignaal en er kon gevist gaan worden tot het eindsignaal wat 11 uur werd gegeven. Deze wedstrijd werden er diverse vissen gevangen waaronder brasem, zeelt en voorn. Helaas wisten er 5 deelnemers geen vis te verschalken. Na de weging kon de eindstand opgemaakt worden en Remco Schreuders mocht zich dagwinnaar noemen met 4340 gram. 2de werd Piet van Wensen met 2220 gram en 3de was Herman Korteweg met 1560 gram. De senioren vissen wederom op 25 juni a.s. en deze keer vist men aan de Toekomst. Lijkt wedstrijdvissen jou ook wat en ben je 18 jaar of ouder sluit dan aan bij deze gezellige groep sportvrienden. Informatie kunt u krijgen via info@wachtertje.nl t.a.v. afdeling zoet sr.