Senioren zoet vissen aan de Gracht nr 1 vangst een mooi netje vol!

Zaterdag, 29 april 2023

Er waren 12 senior sportvissers aanwezig tijdens de loting om 7.15u aan de gracht te Klundert. Men verwachtte op voorhand niet veel van de vangsten want het was die nacht koud geweest. Maar na de loting vertrok het gezelschap richting de waterkant om daar hun stekken op te bouwen. Om 8.00u klonk dan ook het startsignaal en konden de vistuigen te water gelaten worden. Het bleek inderdaad een taai spelletje te worden en vangsten waren niet best. Er was echter één deelnemer die de vis wel op zijn stek wist te krijgen en goed ook. De te kloppen man was Martijn vd Nobelen op stek 24. Hij wist de ene na de andere brasem te vangen maar ook een aantal mooie zeelten.

Kort bij hem in de kom op stek 28 zat Piet van Wensen die de eerste voorn ving maar helaas niet veel beet meer kreeg daarna. Om de hoek Richting het bruggetje zat Jack Schoep op stek 14 hij ving een hele grote brasem en had kort daarna een grote karper aan de lijn. Helaas nam deze karper een sprint toen hij het net van Jack zag en moest deze helaas gelost worden. Daarna viel het ook op stek 14 stil.

Na een 3 uur vissen waren het deze drie heren die dan ook vis ter weging konden aanbieden. Martijn had een beste vangst met ruim 19 kilo. Jack net geen 2800 gram en Piet was hekkensluiter met 30 gram. Deze gevangen vissen worden overigens bewaard in knooploze ruime leefnetten en teruggezet na weging op een diervriendelijke manier. Na de weging kon de huldiging gehouden worden maar niet zonder koek. Dit voor de geboorte van Jack zijn dochter Norah het inmiddels jongste lid van onze vereniging.

De eindstand en daarmee gelijk de tussen was/is:
1 Martijn vd Nobelen 19010 gram, 2 Jack Schoep 2780 gram, 3 Piet van Wensen 30 gram.

Lijkt sportvissen u ook wat en heeft u interesse of vragen bel dan naar 0168750671 of mail naar info@wachtertje.nl u kunt on natuurlijk ook benaderen via onze facebookpagina https://www.facebook.com/twachtertje/ Jeugdvissers zijn ook van harte welkom de jeugd vist op vrijdag avond in diverse Klundertse wateren en zijn te bereiken op bovenstaand telefoonnummer en mailadres.