Zaterdag 6 mei j.l. viste de senioren zoet aan de toekomst in Klundert.

Zaterdag, 6 mei 2023

Het water was kraakhelder en het weer zonnig met een zacht zuiden windje. Er waren 13 sportvissers naar de waterkant gekomen om deze dag een wedstrijdje te vissen. Om 7.15u werd er geloot en kon men vertrekken naar 1 van de 26 net opgeknapte visstekken aan de toekomst. Deze stekken zijn opgeknapt door onze geweldige vrijwilligersploeg. Na het opbouwen van de visspullen kon er om 8.00u gevist gaan worden. Het bleef een uur lang angstvallig stil aan de waterkant. Maar na een uurtje vissen meldde zich om 10 voor 9 de eerste sportvisser op de groepsapp met de vangst van een zeelt. Het was Remco Schreuders die deze vangst deed. Zijn vader Ad Schreuders had ook beet. Helaas was de karper aan zijn lijn te sterk voor het gebruikte vistuig en Ad moest deze vis dan ook lossen.

Kees de Geus had meermalen beet gehad maar ook hij verspeelde deze vissen en daarmee zijn tuig. Vrij kort daarna kregen we weer een appje dat Remco zijn 2de zeelt had gevangen zo rond 10.40u maar ook dat Arnout Barel er 1 gevangen had. Martijn vd Nobelen had er 1 gelost. Kort daarop ving zowel Arnout als Kees nog een zeelt.

Om 11 uur klonk het eindsignaal er werd helaas niets meer bij gevangen. De weging kon beginnen en met Remco en Arnout beide 2 zeelten was dit spannend wie zou de winst pakken. Na het wegen vertrok het gezelschap richting de huldiging en konden de prijzen worden uitgereikt.

Het was Remco Schreuders die 1ste werd met 4970 gram, Arnout werd 2de met 4410 gram en Kees werd 3de met 2480 gram.
De tussenstand na 2 wedstrijden is alsvolgt. 1. Martijn vd Nobelen 19010 gram 5 punten, 2 Arnout Barel 4410 gram 6 punten en 3. Jack Schoep 2780 gram 6 punten 4. Kees de Geus 2480 gram 7 punten 5. Piet van Wensen 30 gram 7 punten.

Volgende week wordt er niet gevist dan is onze zout afdeling aan de beurt. De jeugd vist 12 mei aan het Walletje zij loten 18u nabij de volkstuinen en vissen van 18.30u tot 20.00u. De week daarop vissen de senioren aan de tonnenkreek samen met onze visvrienden van HSV de Veste Willemstad.

Ook interesse in wedstrijdvissen voor jong en oud, zoet en zout? Stuur dan een mail of een bel ons op via info@wachtertje.nl of 0168750671