KHSV t Wachtertje afdeling jeugd vist 1ste wedstrijd aan t Walletje en eindigt met een waterballet afdeling zout vist de 2de wedstrijd iedereen vis

Zondag, 14 mei 2023

Vrijdag 12 mei j.l. was het zover voor de jeugd van KHSV t Wachtertje. De eerste wedstrijd van 2023 werd gevist en t Walletje was het te bevissen water. 7 jeugdigen waren naar de waterkant gekomen om daar 1.5 uur te vissen. Na de loting en het uitdelen van gratis voer en aas vertrokken zij richting de stekken. Het weer was prachtig met een lekker zonnetje en na het opbouwen van de stekken klonk om 18.30u het start signaal.

Al gauw wist Bowen Schoep een grote voorn te vangen. Kort daarna was het Mace Laurijsse die een vis wist te vangen. Helaas bleef het bij de meeste deelnemers angstvallig stil. Bowen wist er nog 3 bij te vangen en daar bleef het dan ook bij.

Helaas sloeg het mooie weer van het begin van de wedstrijd op het laatst om in een grote stortbui met onweer. Dit weer gaat niet samen met carbon fiber hengels die als geleidend grote antennes fungeren als bliksemgeleiders. De leiding twijfelde dan ook geen seconde toen zij het weer zagen en bliezen de wedstrijd voortijdig af.

De winnaar van die dag was Bowen Schoep met 480 gram, tweede was Mace Laurijsse met 120 gram. Er werd gehuldigd onder de overkapping van pompstation Jora ivm het slechte weer. Alle deelnemers mochten een prijs uitzoeken en konden na het kalmer worden van het weer huiswaarts vertrekken. De jeugd vist hun 2de wedstrijd a.s. 26 mei aan het Rondeel te Klundert heb je ook interesse laat het ons weten via 06-40459611 of 0168-750671 of info@wachtertje.nl

De zout afdeling viste 13 mei j.l. hun 2de wedstrijd.

Gevist werd er vanuit Colijnsplaat met sportvisserij Zoeteweij. Zij waren met een klein clubje 11 man waarvan 2 nieuwe leden. De weersomstandigheden leken er goed uit te zien maar eenmaal buiten de haven stond er toch nog best een aardige bries op het water. Maar niet getreurd het anker overboord en vissen maar. Er werd met regelmaat een visje gevangen maar niet om te zeggen de hengels stonden te klapperen. Later op de dag klapperde de hengels wel maar dan van de wind. Er stond een stevige noordwest kracht 5. Iedereen heeft toch nog een visje gevangen met het aas dat altijd weer goed wordt verzorgd door Peory Hengelsport uit Steenbergen. Natuurlijk was er ook weer een bierpakket gesponsord door JRS Klundert voor de grootste vis dit was vandaag een bot van 29 cm en jawel gevangen door een van onze nieuwe leden Jan Wesdorp die ook gelijk maar het meeste gewicht wist te vangen en winnaar van de dag was met in totaal 7 vissen en een gewicht van 920 gram. 10 juni a.s. gaat de afdeling zout wederom eropuit om een visje te verschalken.

Heeft u vragen of opmerking aan de visclub of één of meerder afdeling dan kunt u zich richten tot het bestuur en commissies via info@wachtertje.nl