KHSV ’t Wachtertje organiseert Open Moerdijks 2023

Zondag, 27 augustus 2023

Afgelopen zaterdag 26 augustus j.l. organiseerde KHSV ’t Wachtertje uit Klundert haar jaarlijks terugkomend evenement het “Open Moerdijks”. De voorgaande 3 edities zijn helaas niet door gegaan vanwege corona en blauwalg. Maar in 2023 was niets wat de sprotvisser tegenhield de strijd met vrienden aan te gaan aan de Klundertse wateren. Er waren 26 stekken beschikbaar en deze waren snel vergeven waardoor inschrijving een week voor aanvang niet meer mogelijk was. Zaterdagmorgen na een lekkere bak koffie en een zoet verwennerijtje kon er om 8 uur worden geloot in het Tolhuis. Daarna kon men richtingen de stekken vertrekken om alles op te bouwen. Om 9 uur klonk het startsignaal en kon er 4 uur gevist gaan worden.

Opvallend was dat er op het anders zo goed vangen stuk vooraan bij de zevenbergsepoort nauwelijks wat gevangen werd en het anders zo slecht vangende stuk in het midden nu juist wel veel vis in het net bracht. Al snel hoorden we signalen dat er meerder grote brasems, zeelten en karper gevangen werd met her en der een voorntje of baars. Na vier uren vissen kon de weegploeg haar werk gaan doen en werden de vangsten gewogen. De deelnemers vertrokken weer naar het Tolhuis om daar onder het genot van een hapje en een drankje de huldiging en verloting te ontvangen. De organisatie had van diverse ondernemers uit heel Moerdijk een gesponsorde prijs mogen ontvangen en deze werden gratis verloot onder de deelnemers. Er was zo veel gesponsord dat iedere deelnemers minimaal 1 prijs had en sommige meerdere. Wij danken alle ondernemers voor hun gulheid en hopen volgend jaar weer een beroep op hun te mogen doen. Al met al waren voor sommige de vangsten goed en voor andere ronduit slecht. Van de 26 deelnemers konden 13 man vis ter weging aanbieden want inhoud helaas 13 niet. De top 5 kon rekenen op een mooie envelop met daarin een bon voor visspullen. De top 3 kreeg daarbij ook een mooie bos bloemen. De winnaar kon daarbij ook de “Nol Voogt” wisseltrofee in ontvangst nemen. Wethouder Jack van Dorst van de gemeente Moerdijk was bereid gevonden samen met onze voorzitter Jack Schoep de uitreiking te doen. Op de vijfde plaats was het Marvin Lokers van KHSV ’t Wachtertje Klundert met 4710 gram, op de vierde plaats was het Koen Rijndorp van HSV ’t Schietertje Fijnaart met 7350 gram, op de derde plaats was het Jan Masseurs van KHSV ’t Wachtertje Klundert met 7810 gram, op de tweede plaats was het Remco Schreuders (winnaar van de laatste editie) van KHSV ’t Wachtertje Klundert met 10020 gram. En dan de eerste plaats! Bijzonder te noemen is dat dit meteen de recordvangst van dit evenement is. Voorheen stond dat record op 26810 gram. Dit werd aan diggelen gevist door Addy Broeken van KHSV ’t Wachtertje Klundert. Addy wist 12 brasems te vangen waarvoor de weegploeg in 3 etappes moest wegen. Uiteindelijk kwam zijn vangstgewicht op 33900 gram. Met absolute overmacht won Addy deze wedstrijd en werd daarmee de Moerdijkse kampioen 2023. Het evenement trok dus 26 deelnemers aan vanuit 7 plaatsen te weten, Klundert, Zevenbergen, Fijnaart, Breda, Oisterwijk, Kaatsheuvel en Maasdijk. Uiteindelijk was het gemiddelde vangstgewicht 2714 gram per deelnemer en het totale vangst gewicht zat ruim boven de 70 kilo. De organisatie kon terug kijken op een zeer geslaagd evenement. Zet de laatste zaterdag van Augustus dat is voor 2024 de 31ste alvast in uw agenda want ook dan organiseert KHSV ’t Wachtertje wederom een Open Moerdijks. Voor meer informatie over sportvissen voor jong en oud zoet of zout kunt u terecht bij KHSV ’t Wachtertje www.wachtertje.nl info@wachtertje.nl 0168750671 of 0640459611

Foto's bekijkt u via deze link klik HIER