Vestingswateren worden afgevist voor visserijkundig onderzoek

Vrijdag, 16 januari 2015

Beste leden/sportvrienden, Het is nu alweer zo`n 12 jaar geleden dat er op onze wateren een visserijkundig onderzoek is uitgevoerd. Sindsdien heeft het verenigingswater het een en ander aan verandering meegemaakt. Om weer eens een inventarisatie te maken van ons visbestand leiden wij twee viswaterbeheerders op via Sportvisserij Nederland. Aan deze cursus zit een visserijkundig onderzoek verbonden. Tijdens het onderzoek worden de soortensamenstelling, de lengte-opbouw van de verschillende vissoorten en de conditie van de gevangen vis vastgelegd. De data voor deze onderzoeken zijn 21 – 22 – 23 januari ’15 en er zal begonnen worden aan de zuidelijke gracht. Toeschouwers zijn welkom maar op gepaste afstand.

De viswaterbeheerders zullen een gedetailleerd rapport opmaken en vergelijken met het onderzoek van 2002. Daarna zal er een visplan 2015/2025 aangeboden worden. Deze zal tijdens de Algemene Leden Vergadering 2016 aangeboden worden aan de leden.

Vrijwilligers kunnen zich aanmelden via t-wachtertje@hotmail.nl

Met vriendelijke sportvisgroet,

KHSV `t Wachtertje