Uitslag en verslag 5de wedstrijd zoet sr

Woensdag, 27 juni 2012

De 5de wedstrijd zoet senioren is zaterdag 23 juni vervist aan het verlaat. Het waren niet de makkelijkste omstandigheden om te vissen. Er stond een stevige westenwind welke met grote regelmaat omsloeg naar alle kanten. Toch was er voor sommige stekken een lekker zonnetje. Het waren de kopstekken die er met de winst vandoor gingen. Brasem werd er wederom niet gevangen . Het devies was op voorn vissen. Het vissen werd bemoeilijkt door het vele vuil van het maaien en de weelderige groei van waterplanten. Sommige mensen konden op geen enkele manier hun dobber rechtop krijgen. Het bestuur van ’t Wachtertje beloofd hier wat aan te gaan doen. Remco Schreuders wist deze dag 2300 gram te vangen en werd daar dan ook eerste mee. Piet van Wensen wist de voorn met regelmaat op zijn stek te houden en werd tweede met 1395 gram. Henk Elemans is bezig aan een opmars in het klassement mede door een derde plaats deze wedstrijd met 1210 gram. In totaal werd er door 17 vissers nog geen 8 kilo gevangen. Dit geeft aan hoe slecht de vangsten deze keer waren. De volgende wedstrijd is aan de zuidelijke binnengracht waar gelukkig minder vuil drijft en ook minder last van plantengroei is. Wij zoeken nog vrijwilligers om op vrijdagavonden de stekken eventueel schoon te maken aanmelden kan via e-mail naar t-wachtertje@hotmail.nl .

De uitslag van de 5e wedstrijd gevist in het Verlaat:

1) Remco Schreuders 2300 gr
2) Pieter van Wensen 1395 gr
3) Henk Elemans 1210 gr
4) Nelis van Deursen 600 gr
Ad Schreuders 600 gr
5) Hannes Beljaars 400 gr
6) Louis Melisse 350 gr
7) Theo Elemans 325 gr
8) Arjan van Dam 110 gr
Bert Schreuders 110 gr
9) Rene Jongmans 90 gr
10) Jack Schoep 45 gr
11) John de Kok 25 gr
Henk Littooij, Marijn van Wensen en Johan de Tree konden geen vis ter weging aanbieden.