10de wedstrijd senioren zoet .

Zaterdag, 11 augustus 2012

Zaterdagmorgen 11 augustus 2012 werd de 10de wedstrijd zoet senioren gevist aan de Zuidelijke-Binnengracht. Deze dag werd de best vangende dag op Klunderts water. Deze dag werd er totaal ruim 15 kilo gevangen. De brasem liet zich ook weer eens zien. Herman Korteweg wist ook brasem te vangen, 2 pracht exemplaren en als bonus ving Herman ook nog een prachtige zeelt. Dit bracht hem de dagwinst en een heerlijke taart. Ad Schreuders wist ook een brasem te vangen maar de vangsten vielen daarna weg. Uiteindelijk lag er 2340 gram vis in het weegnet goed voor een tweede plaats. Op de stekken 7 en 5 was het spannend. René Jongmans zat op stek 7 en Jack Schoep op stek 5. René wist behoorlijk veel kleine vis te vangen. Jack ving minder vis dan René maar had er wel een aantal mooie voorns tussenzitten. Het ging nek aan nek. Uiteindelijk kon René 1620 gram vis ter weging aanbieden. Jack kon er 1590 gram aanbieden. Met een verschil van 30 gram gaat René er met de 3de plaats vandoor en Jack eindigt 4de. Theo Elemans is 5de geworden met 830 gram vis.

Theo zat naast Hannes en hoopte ook zo`n mooie “platte”te pakken. Dat had dan een goede zet geweest naar een mooie voorsprong in het klassement. Helaas bleven de grote brasems bij hem weg. Toch weet Theo Elemans de eerste plaats over te nemen van zijn vader. Theo staat nu op de eerste plaats met 55 punten. Zijn vader, Henk Elemans, staat nu 2de met 56 punten. 3de staat Jack Schoep met 64 punten. 4de staat Louis Melisse met 67 punten. 5de staat René Jongmans met 68 punten. Volgende week zaterdag 11/8/2012 vissen de senioren weer aan het verlaat. De week daarop organiseert ’t Wachtertje het open moerdijks kampioenschap de “Nol Voogt bokaal” inschrijven is nog mogelijk kijk op deze LINK.
Kijk voor de volledige uitslag op deze LINK. Voor een tussenstand klik HIER