9de wedstrijd jeugd lekker gevangen aan 't Walletje

Maandag, 27 augustus 2012

Vrijdag 24 augustus 2012 ’t Walletje was het decor voor de 9de jeugdwedstrijd van KHSV ’t Wachtertje. 13 jeugdvissers waren naar de waterkant gekomen voor een wedstrijd sportvissen. Na het startsignaal was het meteen duidelijk dat er goed te vangen was aan ’t Walletje. Helaas waren het allemaal wat kleine voorns maar zoals U weet wie het kleine niet eert ……. Tijdens de wedstrijd was het de vraag of we het droog hielden en het zag er naar uit dat het droog bleef. Niets was minder waar want tijdens de weging, waar overigens iedereen vis kon aanbieden, begon het met bakken uit de hemel te vallen. De vissers en begeleiding hadden snel een heel nat pak opgelopen. Uiteindelijk kon de eindstand worden opgemaakt.

Gijs van Slobbe was net als vorige week de winnaar. Wat dan bijzonder te is, is dat Gijs precies hetzelfde gewicht gevangen had als vorige week namelijk 660 gram. Tweede deze avond werd de koploper in het kampioenschap Jean-Carlo den Hollander met 530 gram. Derde deze avond was Mariska van Andel met 450 gram. Vierde werd Denise de Vogt met 390 gram. Vijfde werd Xian Straasheim met 250 gram. Voor een volledige uitslag klikt U HIER. Tussenstand in het klassement is als volgt: 1. Jean-Carlo den Hollander 2740 gram, 2. Gijs van Slobbe 2280 gram, 3.Leon van Dam 2070 gram, 4. Mariska van Andel 1930 gram, 5. Patrick Engelen 1430 gram. Voor de volledige tussenstand klikt U HIER. De volgende wedstrijd was de vrije keuze wedstrijd waar de jeugd zelf een keuze mocht maken aan welk water er gevist ging worden. De keuze van de jeugd is gevallen op de bottekreek. De wedstrijd daarna is alweer de laatste van het seizoen en word een wedstrijd waar het verschil gemaakt kan worden. Er word namelijk gevist aan de tonnekreek op de weide van Dhr Oosthoek. Dit water staat bekend om zijn goede brasembestand. Degene die hier goed weet te vangen kan zomaar kampioen worden. Zorg dus dat je erbij bent !!