13de wedstrijd senioren record vangst !!

Woensdag, 19 september 2012

Zaterdag 15 september 2012 werd er gevist aan het verlaat. Het weerbericht beloofde een mooie dag. Het werd uiteindelijk een redelijke dag qua weer maar een mooie dag qua vangsten. Er is dit jaar geen enkele keer zoveel gevangen als op deze dag. Er werd in totaal 23.540 gram vis gevangen door 16 deelnemers. André van Seters wist een erg mooie grote zeelt te vangen en ging ervandoor met de dagwinst en de slagroomtaart. Bij elkaar ving André 3090 gram. Nelis van Deursen wist goed de voorn op zijn stek te houden en kon de weegschaal laten stoppen op 3020 gram. Hij werd hiermee tweede. Ad Schreuders wist ook een mooie zeelt te vangen. Deze was wel wat kleiner dan de zeelt van André. Maar Ad wist wel 2290 gram op de schaal te krijgen wat hem een derde plaats bracht. Vierde werd René Jongmans door weer een net vol voorn aan te bieden. Zijn eindgewicht was 2250 gram. Respectabel vijfde werd deze dag Hannes Beljaars. Hannes kon 1710 gram vis ter weging aanbieden.

De koploper in het klassement, Theo Elemans, liet het deze wedstrijd een beetje liggen. Hij wist toch 1000 gram vis te vangen en een twaalfde plek te bemachtigen. De vraag is dan ook of dit genoeg is om de koppositie te behouden. Zonder aftrek van de 3 slechtste wedstrijden staat Theo nog aan kop. Maar als dit de laatste wedstrijd zou zijn moet Theo het aflegen tegen René. Gelukkig voor Theo vissen we nog 1 wedstrijd. Deze laatste wedstrijd gaat dan ook bepalend zijn voor het eindklassement. René Jongmans, Theo Elemans, Remco Schreuders en Louis Melisse gaan volgende week de strijd met elkaar aan om het eremetaal. Het kan alle kanten nog uit en dat maakt het best spannend. De dag top 5 is als volgt: 1. André van Seters 3090 gram, 2. Nelis van Deursen 3020 gram, 3. Ad Schreuders 2290 gram, 4. René Jongmans 2250 gram, 5. Hannes Beljaars 1710 gram. De tussenstand in het klassement zonder aftrek van de 3 slechtste uitslagen is als volgt: 1. Theo Elemans 75 punten, 2. René Jongmans 80 punten, 3.Henk Elemans 81 punten, 4.Louis Melisse 83 punten de 5de plek word gedeeld door 3 vissers Jack Schoep, Piet van Wensen en Hannes Beljaars. Volgende week word er gevist aan de zuidelijke binnengracht en hebben we onze visvrienden van HSV de Veste op bezoek. Het zoetseizoen is dan voorbij en er word alweer uit gekeken naar het nieuwe seizoen van volgend jaar. Wilt U ook meedoen dat kan. U kunt zich opgeven via de mail op t-wachtertje@hotmail.nl voor informatie e.d. willen wij U doorverwijzen naar onze website http://wachtertje.mijnhengelsportvereniging.nl . Tevens zijn wij opzoek naar vrijwilligers voor de onderhoudscommissie. Wij zullen daar later op de Algemene Leden Vergadering een toelichting over geven. Mocht U zich willen opgeven als vrijwilliger voor de onderhoudscommissie stuur dan een mail naar het hiervoor vermelde e-mailadres. Op de website staat de vacature hier kan U bekijken wat deze functie inhoud. Klik HIER voor de volledige uitslag en HIER voor een tussenstand. Klik HIER voor een verslag.