Westhoek wedstrijd 2019

Zondag, 23 juni 2019

Zaterdag 22-06 is er de jaarlijkse Westhoek wedstrijd gevist. Dit is een viswedstrijd die gevist wordt door 4 Moerdijkse visverenigingen uit Fijnaart 't Schietertje, Willemstad de Veste, Zevenbergen 't Alvertje en Klundert 't Wachtertje. Met totaal 20 deelnemers verzamelde we ons vroeg bij het mooie viswater bij Fort Sabina wat gepacht word door 't Schietertje. Gezien het aantal deelnemers werd er gevist op 2 wateren. Het water rond het Fort en de naastgelegen put. Op beide wateren werd mooi wat vis gevangen, waar het op het fort water vooral de brasem was die zich liet vangen werd er op de put giebel en kleine vis gevangen. Dit resulteerde dan ook dat er op de put totaal 9 kg is gevangen en op het fort 42.78 kg. De nrs 1, 2 en 3 op de put zijn G.v.Poppel (de Veste) 3225 gr. K.Tak (de Veste) 2050 gr. en M.v.Campenhout ('t Alvertje) 1725 gr. De nrs 1, 2 en 3 op het fort zijn H.Korteweg ('t Wachtertje) 9900 gr. A.Broeken ('t Wachtertje) 8925 gr. en R.v.d.Weerd ('t Schietertje) 7575 gr. Kanjerkoning (diegene met de grootste vis) is T.Elemans ('t Alvertje) geworden met een brasem van 2550 gr.