1ste Zout wedstrijd 2020

Zondag, 16 februari 2020

Zaterdag 15 februari stond de 1ste wedstrijd weer gepland van de competitie zout van KHSV t Wachtertje. Ondanks de zuidwesten wind van kracht 5 kon de wedstrijd wel doorgaan, de wind kwam uit de juiste hoek waardoor we redelijk beschut konden liggen. Dus zaterdag vertrokken richting Colijnsplaat eenmaal iedereen aan boord vertrokken naar de visgronden met 10 deelnemers. Het voordeel van deze locatie is dat er maar kort gevaren hoeft te worden om te kunnen gaan vissen. Al vrij snel wist Arie de eerste vis boven te takelen wat ook gelijk de grootste vis van de dag bleek te zijn, een schar van 28 cm. Nadat iedereen om een uur of 10 een lekker warm broodje worst had besteld en opgegeten was het tijd om te verkassen en te kijken of we op een ander plekje nog wat vis konden vangen. Ook hier werd nog een visje boven getakeld tot we rond half vier weer richting de haven vertrokken. Er waren deze dag 2 man met dezelfde aantal lengte, John en Piet hadden allebei 103 cm maar John 1 visje meer en daardoor ook de dag winnaar. 1ste J.v.Dorst 103cm, 2de P.Frijters 103cm, 3de A.Barel jr 88cm, 4de A.Barel sr 54cm, 5de D.Wilmink 49cm, 6de J.Jongbloed 47cm, 7de H.Littooij, M.Hermans en L.Looij alle drie met 23cm en P.Clerx sluit de lijst met 22cm.