KHSV t Wachtertje senioren vissen een wedstrijd aan de toekomst en op visvijver de Moste en de vereniging maakt zich zorgen over baggerwerkzaamheden.

Donderdag, 4 augustus 2022

De senioren waren zaterdag j.l. naar de toekomst in Klundert gekomen om daar gezellig en potje te vissen. Het weer zat mee en deze ochtend was het een schouwspel van opkomende zon met mist over een strak water. 12 deelnemers waren er naar de loting gekomen en na de loting vertrok men naar de stekken. Om 8 uur klonk het startsignaal en na 3 uur vissen kon de eindstand worden opgemaakt. Addy Broeken vertelde wel 15 vissen gevangen te hebben echter zijn net was stuk en hij kon er helaas maar 2 ter weging aanbieden de rest was ontsnapt. Uiteindelijk was er best wel wat vis gevangen. Mooie voorns, blieken, jonge brasem en grote oude brasem werden ter weging aangeboden. Uiteindelijk werd Bert Schreuders derde met 1280 gram, Piet van Wensen tweede met 1460 gram. Maar de enorme brasem, die maar net in het weegnet paste, en de mooie voorns in het net van Jan Masseurs gaf hem de dagwinst met 3470 gram. Volgende week vissen de senioren aan het verlaat. Voor meer informatie over het senior vissen kunt u zich richten tot info@wachtertje.nl t.a.v. afdeling senioren zoet.

Zondag viste de club met 12 man en 1 dame aan visvijver de Moste, lastige visserij omdat de vis heel slecht aasden. Ze bleven veelal in het midden van de put zitten waardoor Martijn vd Nobelen met de feeder daar optimaal gebruik van heeft kunnen maken. Qua weer viel het mee een klein beetje miezer gehad maar voor de rest mooi visweer. Jammer dat er wel wat pech was onder andere een vis die naast het net gegooid werd en een topset die sneuvelde tijdens het drillen van een karper. Uiteindelijk werd er 275 kilo en 430 gram gevangen. De derde plaats was voor Theo Elemans met 38 kilo en 930 gram, tweede werd Thomas Both met 40 kilo en 690 gram en eerste werd Martijn vd Nobelen met 70 kilo en 730 gram.

Baggeren door waterschap Brabantse Delta in de gemeente Moerdijk

U kunt gemerkt hebben dat er in de kleine wateren van Klundert gebaggerd is. Deze wateren behoren tot het visrecht van KHSV t Wachtertje. Hoewel de visclub waterschap Brabantse Delta meermalen gewaarschuwd heeft met deze temperaturen en omstandigheden niet te baggeren. En omdat de visclub vissterfte en algenbloei voorspelde en daarom het waterschap verantwoordelijk heeft gesteld voor elke vorm van sterfte en misstanden in en om het water willen zij vragen of de inwoners een oogje in het zeil willen houden en foto`s willen maken van de dode vis. Dit omdat het waterschap vaak de dode vis gelijk ruimt en doet alsof hun neus bloed. Deze vissen zijn eigendom van de leden van de visclub, zo een kleine 400 leden, en zijn vissen waar men erg op gesteld is. De baggering had beter plaats kunnen vinden later in het jaar en met een watertemperatuur onder de 15 graden. Dus ziet u bagger werkzaamheden in welke kern van moerdijk dan ook en ziet u vissterfte nadien mail dan uw foto`s graag met locatie en datum en tijd naar info@wachtertje.nl ta.v. afdeling waterbeheer. Wij zullen voor alle kernen opkomen en proberen contact hierover te zoeken met omliggende Moerdijkse verenigingen. Gezien de gemeente hierin geen partij wilt spelen en ons op geen enkele manier steunt zijn wij genoodzaakt media op te zoeken en de burgers te vragen hierin te participeren. Onze dank is groot