Haaienvissen met de jeugdafdeling 2024

Zondag, 30 juni 2024

Zaterdag 29-06-2024 was het weer tijd om met een aantal jeugdleden af te reizen naar Vlissingen om daar een dagje op haaien te vissen. We vertrokken rond 06:00 in de ochtend maar dat deerde onze mannen niets en waren allemaal netjes op tijd om vervolgens een uurtje in de auto naar Vlissingen te rijden zodat we daar rond de klok van 07:00 het open water op te gaan.

Na net geen uurtje varen waren we op de plaats van bestemming en werden de hengel ingetuigd. Nadat de eerste hengel was beaasd en ingegooid was en de schipper nog met de andere hengels bezig was diende de eerste haai zich al aan op de eerste hengel. Dit was gelijk een mooie 85cm ook was iedereen ervan overtuigd dat het een mooie dag zou worden. Nadat alle hengels in het water lagen was het wachten dat er wat stroming in het water zou komen zodat ook de haaien gaan azen. Dit gebeurde gelukkig redelijk snel waardoor met regelmaat de hengels krom stonden door de haaitjes. Onze jeugdleden moesten dan ook regelmatig spierballen tonen om de vissen tegen de stroom in naar binnen te krijgen. Ook lukte het Bowen nog om een horsmakreel te vangen die natuurlijk net als de andere vissen weer netjes terug in het water is vrijgelaten. Bij hard werken hoort natuurlijk ook goed eten, nou dit kon je wel aan onze schipper overlaten. Een heerlijke kop soep en meerdere verschillende broodjes lieten de mannen niet aan zich voorbij gaan. Na een uurtje of 6 en 15 haaien verder werd het tijd om terug richting Vlissingen te varen maar niet voordat we ook nog even gingen kijken of er toevallig nog een zeebaars te vangen was. Na aankomst op die stek was het wederom Bowen die direct bij zijn eerste worp beet had en een mooie maatse zeebaars aan boord wist te hengel. Nou dit maakte natuurlijk de dag helemaal goed waardoor iedereen met een voldaan gevoel terug ging naar de kust. Op de terugweg met de auto nog een lekker ijsje als afsluiter. Om 17:15 waren we terug in Klundert. Lekker lang dagje zo en iedereen bedankt voor de gezellige dag en zeker onze schipper van Sportvis Charter Choice die het altijd weer super geregeld heeft en een goed kok aan boord is. Alle foto's zijn te zien bij foto's.