Junioren vissen aan Verlaat door dichtgegroeid Walletje

Donderdag, 29 mei 2014

Vrijdag 16 mei ’14 werd er door de junioren gevist aan het Verlaat. De bedoeling was om aan het Walletje te vissen. In het begin van de week was dit water nog goed bevisbaar. Echter bij aankomst vrijdagavond bleek dat ook hier de waterplanten overmacht begonnen te krijgen en het water leek meer op een grasmat dan op een viswater. Er werd besloten uit te wijken naar het net door het Waterschap schoongemaakte Verlaat. Het is bekend dat de visserij hier niet zo gemakkelijk gaat als op het Walletje maar toch werden er behoorlijk wat visjes gevangen. De meerderheid van de A en B junioren wisten wel te vangen. Helaas waren er een aantal bij die geen vis ter weging konden aanbieden. Voor hen geldt volgende keer weer en kans. Het blijft vissen en niet altijd vangen. Bij de A –junioren liet Joas van Emden weer van zich horen. Lees bericht verder voor de volledige uitslag

Hij werd eerste met 570 gram. Tweede werd Gijs van Slobbe met 370 gram. Leuk te melden is het feit dat Gijs dit jaar voorselectie voor de Nederlandse Kampioenschappen gaat vissen. Dit zal plaatsvinden 7 juni a.s. aan de stadgrachten van Woudrichem. Wij willen hem langs deze weg erg veel succes wensen en zullen natuurlijk voor de coaching aanwezig zijn. Derde bij de A-junioren werd Remco Laros met 330 gram. Bij de B- junioren konden helaas maar 2 van de 5 vissers vis op de kant brengen. Eerste werd Paul Buchinhoren met 160 gram. Tweede werd Quinty Broeken met 70 gram. Wat wij ook graag even vermelden is dat er 6 sportvissers door zijn gestroomd naar de finale van het Federatief Kampioenschap van Sportvisserij Zuid West Nederland. Gijs van Slobbe, Kevin Broeken, Remco Laros, Xian Straasheijm en Joas van Emden hadden zich geplaats tijdens de voorronde van 19 april j.l. in Klundert. En Mariska van Andel heeft zich afgelopen zaterdag 17 mei ’14 geplaatst tijdens de voorronde in `s Gravenmoer. Wij wensen deze heren en dame ook erg veel succes tijdens de finale 13 september ’14 a.s in Klundert. Natuurlijk zijn wij trots op de prestaties van onze junioren. Gezien de opgaande lijn de afgelopen jaren zijn wij er van overtuigd dat zij hoge ogen gooien. De volgende wedstrijd voor de jeugd staat gepland op 30 mei a.s. LET OP! Deze stond gepland aan de Bottekreeck maar is verplaatst naar het Verlaat. Loten zal dit maal plaatsvinden om 18.30u bij de speeltuin in de berenkuil. Woensdag 21 mei ’14 zal er weer een schoolvistoernooi gehouden worden tussen alle scholen uit Klundert. Deze wedstrijd wordt gehouden aan het Verlaat vanaf circa 14.00u U bent allen van harte welkom als toeschouwer. Er zullen circa 25 kinderen van 5 scholen deelnemen aan dit evenement wat bedoeld is als kennismaking met de biologie van het water, de vissoorten en de sportvisserij.